رستوران سنتی تهران|بهترین رستوران های تهران|رستوران تهران

رستوران سنتی تهران؛یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به هر کشوری، امتحان کردن غذاهای محلی آن منطقه است. وقتی به کشوری سفر می‌کنید که سبکی کاملاً متفاوت در ترکیب مواد و تهیه غذاها دارد، جالب‌ تر می‌شود. بدون شک، غذاهای ایرانی می تواند یک ماجراجویی کاملاً جدید برای یک خارجی باشد، البته اگر تا به حال غذاهای ایرانی را امتحان نکرده باشد.

k/رستوران سنتی تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارائه خدمات با ما در تماس باشید.

بسیاری از انواع کباب ها، انواع خورش های آرام پز، انواع دسرها و شیرینی ها و ادویه ها و مواد اولیه خاص، آشپزی ایرانی را به یکی از هیجان انگیزترین غذاهای دنیا تبدیل کرده است.

در حین کاوش در شهرهای مختلف این کشور گزینه های جدیدی نیز خواهید داشت زیرا سبک آشپزی در هر شهر یا منطقه متفاوت است. اما با وجود خود غذا، محیطی که غذا در آن سرو می شود نیز بر تجربه شما تأثیر می گذارد.

بنابراین، اگر اهل ماجراجویی هستید یا صرفاً به دنبال رستوران‌هایی با فضای منحصربفرد هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره بهترین مکان‌ برای غذا خوردن  در یک رستوران سنتی در تهران بیشتر بدانید.

برای سفارش غذای مجلسی مهمانی میتواند از رستوران باران برای ارائه بهترین ها کمک بگیرید. 

 

رستوران های تهران

در شهری پهناور مانند تهران، گزینه های غذایی بی پایان به نظر می رسند. در طول سال‌ها، فودکورت‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در تهران پدید آمده‌اند، اما گزینه‌های کمی وجود دارد که در بین مردم محلی بسیار محبوب بوده و هستند که سفره خانه باران یکی از رستوران های دنج تهران سنتی معروف و بی نظیر در تهران است.همچنین این رستوران از جمله رستوران سنتی با قلیون نیز است.

تهران از آنجایی که شهر پرجمعیتی است باید تمام خواسته‌های ساکنان را برای رستوران‌ها و کافه‌های مختلف برآورده کند، به‌خصوص زمانی که محبوب‌ ترین سرگرمی مردم چیزی جز صرف غذا در بیرون از خانه نیست! رستوران‌ها، کافه‌های تهران قلب‌ تپنده شهر هستند و آن را به شهری واقعی تبدیل کرده‌اند. طیف وسیعی از غذاهایی که مشتریان زیادی با ذائقه‌های مختلف را برآورده می‌کند، در تهران یافت می‌شود. از مردم محلی گرفته تا بین‌المللی، از استراحتگاه‌های سنتی گرفته تا اقامتگاه‌های مدرن و از غذاخوری‌های دنج تا فودکورت‌های شلوغ، همگی میزبان مهمان‌های مشتاق هستند.

رستوران ها و کافه های تهران به طور عمده به سنتی و مدرن تقسیم می شوند. بیشتر رستوران های سنتی تهران به صورت قدیمی هستند و انواع سالاد، سوپ، غذاهای محلی ایرانی، شیرینی های سنتی، دسر و نوشیدنی سرو می کنند. موسیقی کلاسیک ایرانی اغلب در حین صرف غذا پخش می شود. امروزه تقریبا همه نام رستوران هتی سنتی را شنیده اند. رستوران باران از رستوران های معروف اسنتی یرانی است.

این رستورا یکی از معروف ترین رستوران های ایرانی در تهران است که با استقبال خیل عظیمی از مردم رو به رو شده است.طراحی شگفت انگیز، نام منحصر به فرد، غذاهای متنوع ایرانی و سرو غذای خاص آن، مدت کوتاهی پس از افتتاح آن را به شهرت رساند. می توان گفت سفره خانه ی باران  انقلابی در عصر رستوران های ایرانی و غذاهای ایرانی است. هر چیزی در این رستوران با حفظ سنت ها، نوآوری ها و خلاقیت های خاص خود را دارد. در ادامه به ویژگی های این رستوران که جلوه ای از رستوران های اصیل ایرانی است پرداخته می شود.

رستوران های سنتی بخش بزرگی از صنعت رستوران را در بر می گیرند. این نوع رستوران ها از مکان های مستقل محلی گرفته تا مبل های چوبی بزرگتر را شامل می شود. ویژگی های تعریف شده شامل سرویس میز و یک وعده غذایی نشسته است. صندلی ها به طور کلی بزرگ و راحت هستند. به طور کلی یک تم، دکور خاص و محیطی وجود دارد که تجربه غذاخوری را برجسته می کند. بسته به نوع غذا، مشتریانی که در یک رستوران سنتی غذا می خورند تقریباً هر چیزی را می توانند پیدا کنند.

مشتریان عادی غذاخوری هنوز هم می توانند یک وعده غذایی نسبتاً سریع دریافت کنند، اما می توانند بنشینند و از سرویس میز لذت ببرند. تقریباً در هر منطقه ای رستوران سنتی وجود دارد که نیازهای یک وعده غذایی شبانه در هفته یا یک موقعیت خاص تر را برآورده می کند. تقریباً همه غذاها ی سنتی برای این نوع رستوران ها مناسب است، بنابراین مشتریان مطمئناً یک مکان صرف غذا پیدا می کنند که هوس های آنها را برآورده کند.

 s/رستوران سنتی تهران

از یک "رستوران سنتی" در تهران چه انتظاری باید داشته باشیم؟

اکثر مردم وقتی به غذای سنتی فکر می کنند، رستورانی را تصور می کنند که برای چندین نسل در دست یک خانواده بوده است. برای بسیاری از رستوران ها، این درست است. با این حال، کیفیت آن رستوران ها را به ما اطلاع نمی دهد. بسیاری سعی می کنند مهمان ها را با تلاش برای ظاهر سنتی خود مجذوب کنند. این کاملا قانونی است زیرا هیچ تعریف رسمی برای آنچه که می توان رستوران سنتی نامید وجود ندارد.

 

تعریف سنت

اما «سنت» چیست؟ بر اساس ویکی پدیا، "انتقال کل دانش، توانایی ها و همچنین آداب و رسوم و عملکرد یک فرهنگ یا گروه" است. این را می توان به راحتی به غذا  منتقل کرد. دانش و توانایی ها را می توان دستور العمل های ویژه یا روش های آماده سازی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است درک کرد. خود رستوران نیز می‌تواند بخشی از سنت باشد، اگر در چندین نسل منتقل شود.

     برای اطلاع بیشتر از کافه های قلیون دار تهران  ورستوران تهران  ورستوران برای ختم و تحریم  بر روی آن کلیک کنید.

 

همگام شدن با زمان

سنتی و امتحان شده همیشه در ابتدا مثبت به نظر می رسد. مانند بسیاری از زمینه های دیگر، این مخلوط است که موفقیت در غذا را نیز تضمین می کند. غذاهای سنتی  خوب ارائه شده در محیطی مدرن و مد روز سنتی مطمئناً بهتر از مسافرخانه های فرسوده ای که مهمانان مجبورند روی نیمکت های فلزی ناراحت کننده بنشینند، استقبال می شود. یک تیم جوان و پویا که شامل سنت های چند ساله نیز می شود و می تواند این را به مهمان ارائه دهد.

بسیاری از رستوران ها موفق شده اند ترکیب کاملی از عناصر سنتی و مدرن را پیدا کنند.

کیفیت غذا و نوشیدنی یکی از مهم ترین عوامل گذراندن اوقات خوش در سفر است. بنابراین بسیار مهم است که از کجا غذا می‌خرید. برای حفظ امنیت و لذت بردن هر چه بهتر از لحظاتتان، برترین رستوران های مدرن، سنتی و فست فودها و همچنین کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و بستنی فروشی های را به شما معرفی می کنیم. در این مراکز می توانید غذاهای محلی و بین المللی و نوشیدنی های تهیه شده از مواد اولیه مرغوب را بچشید.

 

رستوران های سنتی و محلی ایران

رستوران سنتی نوعی رستوران ایرانی است که غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را سرو می کند. رستوران‌های سنتی با استفاده از الگوهای معماری سنتی ایرانی با در نظر گرفتن عناصر مهم زندگی و استفاده از آن در طراحی‌های مختلف داخل خانه به عنوان نمادی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانی و در هم تنیده با مفاهیم مختلف اجتماعی، فضایی سنتی، دلپذیر و همچنین بسیار قدیمی دارند.

رستوران های سنتی اغلب از تخت های چوبی، فرش های دستبافت با کوسن به جای میز و صندلی های مدرن برای حفظ فرم سنتی خود استفاده می کنند. کاشی در رنگ‌های متنوع، ترکیبات آبی فیروزه‌ای و استفاده از شیشه‌های رنگی برای پنجره‌ها، بعد از آجر، برجسته‌ترین و پرطرفدارترین قسمت دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی است. در برخی از این میزها غذا، چای، قهوه و قلیان نیز سرو می شود.

 G/رستوران سنتی تهران

رستوران های مدرن و محبوب ایران

رستوران های مدرن ایران با ویژگی های بیرونی و داخلی، دکوراسیون جذاب و منحصر به فرد، نور و رنگ آمیزی، اشیاء تزیینی فانتزی و شیک، اجرای موسیقی و ویژگی های خاص و رمانتیک آن، فضایی زیبا، آرام و راحت را برای مشتریان ایجاد کرده است. طراحی داخلی این رستوران ها با تلفیق مدرنیته و سنت، انتخاب های متنوعی را برای مهمانان ایجاد کرده است. این رستوران ها علاوه بر نقشی که در خلق لحظات شاد و لذیذ دارند، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و به مکانی زیبا تبدیل شده اند.

این رستوران ها انواع نوشیدنی ها و غذاها را ارائه می دهند که می تواند غذاهای دریایی، گیاهی و یا غذاهای خاص از ملل و ملل مختلف مانند ژاپن، ترکیه، لبنان، چین، ایتالیا و ... از مشتری پذیرایی شود.

 

رستوران های فست فود در ایران

فست فودهای ایرانی با رستوران های شیک و مجلل شروع می شود و به ساندویچ های قدیمی و پر از نوستالژی ختم می شود که هر کدام دنیایی از خاطرات هستند. هر سال پس از گشت و گذارهای فراوان، اولین کاری که انجام می دهند، رفتن به فست فود معروف شهر است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد فست فود ایرانی تلفیق آن با مدرنیته است. رستوران های پیتزا، برگر و مرغ سوخاری همگی با خلاقیت ایرانیان آمیخته اند، بنابراین رستوران های غربی نمی توانند با آن ها رقابت کنند.

 

رستوران طباخی یا کله پاچه

کله پاچه یک غذای سنتی است که در خاورمیانه و قفقاز جنوبی رایج است. کله پاچه از سالیان دور یکی از غذاهای قدیمی و محبوب ایرانیان بوده که طبخ و مصرف می شود. تقریباً همه کسانی که این غذای سنتی و معروف ایرانی را امتحان کرده باشند، یک بار علاقه مند می شوند.

به طور کلی کله پاچه از سر و پای گوسفند تهیه می شود و شامل مواد دیگری است: زبان، مغز و گوشت صورت. پخت کله پاچه نیز مانند دیزی زمان بر است. برخی از افراد برای هضم راحت تر کله پاچه را با لیمو و دارچین مصرف می کنند. این یک وعده غذایی پرچرب و پر انرژی است که به دلیل داشتن کلسترول و چربی بالا، زمان مناسبی برای خوردن آن در صبح است.

 

    برای اطلاع بیشتر از بهترین رستوران تهران  و کترینگ خوب در تهران و رستوران قیمت مناسب در میدان هروی  بر روی آن کلیک کنید.

 

جشنواره طعم ها و رنگ ها

غذاها عموماً بیان فرهنگی در نظر گرفته می شوند. با در نظر گرفتن مفروضات فرهنگی مختلف، غذاها در طول تاریخ شکل گرفته و شناسایی می شوند. برای بیان موضوع، با قومی آشنا می‌شویم که غذای فرهنگ خود را می‌خورند. غذاهای تهرانی در حال ارائه ملغمه ای از فرهنگ های مختلف در ایران هستند. از شمال به جنوب و از شرق تا غرب، همه تنوع غذایی را در تهران می توانید پیدا کنید. در حالی که غذاهای ایرانی به‌عنوان غذاهای واقعاً لذیذی شناخته می‌شوند که تقریباً همه آن‌ها را دوست دارند، تهران به‌عنوان ضیافت طعم‌ها، رنگ‌ها و عطرها شناخته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بهترین غذاهای تهران با ما همراه باشید.

 

نوشیدنی های تهرانی

شما می توانید رستوران های متعددی را در تهران بیابید که انواع غذاهای محلی ایرانی را سرو می کنند. به غیر از رستوران های داخلی، تعداد زیادی غذاخوری بین المللی در دسترس هستند که غذاهای ایتالیایی، چینی، هندی، لبنانی، مدیتیشن و مکزیکی را نیز سرو می کنند. سوشی را در تهران هم می توانید به راحتی پیدا کنید

غذا خوردن در بیرون از خانه یک سرگرمی مطلوب برای ایرانیان است. از این رو فست فود تهران به دلیل قیمت پایین تر از محبوبیت بالایی در بین مردم به ویژه جوانان برخوردار است. غذاهای خیابانی بخش بزرگی از غذاخوری ها به شمار می روند که عموماً شامل غذاهای ارزان تهرانی است که بیشتر برای نسل جوان و دانش آموزان مناسب است.

 

غذاهای معروف تهران: از چلو کباب تا دوغ

کار آسانی نیست که فقط یک غذا را به عنوان بهترین غذای تهران معرفی کنیم. همه غذاها طعمی منحصر به فرد و فراموش نشدنی را به شما هدیه می دهند. خاطره خوش طعم شما از غذاهای تهرانی مانند رنگین کمانی از طعم ها منعکس خواهد شد.

 f/رستوران سنتی تهران

بهترین غذای تهران: چلو کباب

شاید شنیده باشید که کباب بهترین غذای تهران است. کباب که به عنوان یک غذای اصیل ایرانی شناخته می شود، نوعی گوشت، گوشت گاو، بره یا حتی مرغ و ماهی (سیخ شده، ترشی زده و خرد شده) است که روی زغال داغ کبابی می شود و معمولاً با چلو (برنج ایرانی بخارپز شده با برنج زعفرانی) سرو می شود. انواع کباب (بسته به نوع گوشت) عبارتند از کباب برگ، کباب کوبیده، کباب چنجه یا شیشلیک، کباب ترش، سلطانی، وزیری، قفقازی، بختیاری، جوجه کباب و ماهی کباب.

 

گوشت بره: شیشلیک

باور کنید یا نه، در تهران غذاهای شگفت انگیز و خوش طعمی وجود دارد، حتی خوشمزه تر از غذای معروف تهران، چلو کباب! اینها نیز غذاهای روزانه ای هستند که مردم در خانه طبخ می کنند. قورمه سبزی (خورش سبزی ایرانی)، خورش قیمه (گوشت، رب گوجه فرنگی، نخود فرنگی، همراه با سیب زمینی سرخ شده)، خورش فسنجون (گوشت یا مرغ، پخته شده در رب انار و گردو)، آش رشته (آب رشته فرنگی با سبزی، غلات)، آبگوشت (گوشت و نخود، پخته شده در ظروف سنگی)، تهچین (برنج پخته شده در زعفران، زرده تخم مرغ و ماست، لایه لایه با مرغ یا بره) از بهترین غذاهای تهرانی هستند.

بسیاری از غذاهایی که در تهران پیدا می کنید حتی از چلو کباب محبوب هم خوشمزه ترند. نرم، رنگارنگ، معطر و دندان گیر هستند و تمام حواس شما را برآورده می کنند.

 

آش رشته

از دیگر غذاهای اصیل تهرانی می توان به کال جوش، اشکنه، ولک پلو، دمپختک و خورش آلوگردو اشاره کرد. معروف‌ترین غذاهای دریایی تهران که در خانه و در رستوران‌های دریایی طبخ می‌شوند، با ماهی سفید دریای خزر یا قزلاله رودخانه‌ای (اغلب کبابی یا سرخ‌کرده) تهیه می‌شوند که از غذاهای معروف تهرانی نیز محسوب می‌شوند.

     برای اطلاع بیشتر از  لیست غذای شرکتی و غذای شرکتی ارزان و غذا برای مراسم ختم بر روی آن کلیک کنید.

 

خورش آلوگردو

همانطور که در بالا ذکر شد، فست فود تهرانی نیز غذای مطلوبی است و به طور معمول در خانه طبخ نمی شود. بهترین فست فود تهران علاوه بر انواع برگر و کنتاکی، پیتزا است. همچنین با تحویل غذا در تهران نیز سرو می شود. برای ثبت، تحویل آنلاین غذا در تهران هر نوع غذا را در تهران در اختیار مشتریان قرار می دهد. از مردم محلی گرفته تا بین المللی، از فست فودها تا غذاهای گیاهی که در رستوران ها و کافه های تهران یافت می شوند.

 

چرا مردم عاشق غذا خوردن در رستوران ها هستند؟

چرا مردم دوست دارند بیرون غذا بخورند؟ آنها این کار را دوست دارند زیرا این روشی برای گذراندن وقت است و غذا خوردن نوعی سرگرمی و نوعی تفریح است. اغلب مردم غذا می خورند نه به این دلیل که گرسنه هستند، بلکه به این دلیل که سرگرم کننده و یک فعالیت لذت بخش است.

مردم سلیقه و رنگ را دوست دارند و دوست دارند در جمع افراد دیگر باشند. مردم دوست دارند غذا را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند.

اغلب، این راهی برای معاشرت است.

در واقع، غذا خوردن در بیرون از خانه به یکی از محبوب ترین راه های تفریح تبدیل شده است. اکنون برای رفع گرسنگی چیزی فراتر از خوردن است. زمان بیرون بودن، دیدن مردم و ملاقات با مردم است.

 

مهمترین ویژگی های رستوران مناسب

انتخاب رستوران مناسب که از هر نظر مورد تایید باشد همیشه سخت است. غذای لذیذ تنها ویژگی نیست که یک رستوران را به یک استاندارد بالا تبدیل می کند. نکات، عوامل و ویژگی های زیادی وجود دارد که بر تایید یک رستوران تاثیر می گذارد. برای مثال اگر به دنبال یافتن بهترین رستوران رشت هستید، ابتدا باید ویژگی های یک رستوران خوب را بشناسید. در این قسمت به معرفی برخی از ویژگی های یک رستوران خوب می پردازیم.

 

طعم و کیفیت غذا

مهمترین و اولین انتظار مشتریان از یک رستوران، طعم و کیفیت غذای ارائه شده است. اگر غذاهایی که در یک رستوران سرو می شود کیفیت و طعم ایده آل را نداشته باشند، نمی توان انتظار داشت که مشتری دفعه بعد به آنجا برود. هیچ رستوران لوکسی وجود ندارد که غذاهای بی کیفیت و با طعم نامناسب ارائه دهد. بنابراین طعم و کیفیت غذا اولین عامل و ویژگی یک رستوران خوب است.

 

رعایت اصول و مسائل بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی در رستوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبیعی است که هیچکس تمایلی به خوردن در محیط کثیف و آلوده نداشته باشد. و مردم معمولا به رستوران هایی می روند که تمیز و مرتب هستند. رستوران هایی که بهداشتی هستند دارای توالت های تمیز، آشپزخانه های تمیز، گارسون هایی با کلاه و دستکش و لباس های فرم سفید تمیز هستند. در این رستوران ها قبل از اینکه مشتری بعدی بنشیند، میزها را تمیز می کنند.

 

برخورد مناسب با کارکنان و پیشخدمت ها

برخورد پرسنل رستوران هنگام ورود مشتری، ارائه منو، دریافت سفارش، تحویل غذا و هنگام پرداخت باید مودبانه و محترمانه باشد. کارکنان با نگرش مناسب و روابط عمومی از ویژگی های بارز یک رستوران خوب هستند. اگر مشتری پاسخ خوبی از سوی کارکنان رستوران ببیند، قطعاً دوباره آنجا غذا میل خواهد کرد.

 

سیستم تهویه مطبوع مناسب

اگر رستورانی سیستم تهویه مطبوع مناسب نداشته باشد، به دلیل اینکه غذا دائما در حال پختن است، بوی انواع غذا، روغن و پخش در محیط پخش می شود که قطعا باعث ایجاد مزاحمت برای مشتریان خواهد شد. بنابراین رعایت اصول تهویه مطبوع یکی از ویژگی های مهم یک رستوران خوب است.

    برای اطلاع بیشتر از  کترینگ شرکت ها و سازمان ها و رستوران با سالن vip و تهیه غذای قیمت مناسب در تهران بر روی آن کلیک کنید.

 

نورپردازی و دکوراسیون داخلی مناسب

نورپردازی مناسب در کنار دکوراسیون داخلی مجلل و زیبا همیشه برای مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از رنگ های مناسب که باعث ایجاد آرامش در مشتری می شود، میز و صندلی های زیبا و در عین حال فضای راحت، مناسب بین میزها، پرده ها و میزهای مناسب از ویژگی های بارز ظاهر رستوران های خوب است.

هنگامی که اهمیت محیط را در رستوران خود درک کردیم، می توانیم تشخیص دهیم و اقدامات لازم را برای ایجاد فضای مناسب برای مهمانان خود انجام دهیم. انجام این کار احتمال بازگشت مشتریان پس از بازدید را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنیم و در عین حال نظرات و توصیه‌های مثبتی را تشویق کنیم که مشتریان جدید را از درب ما عبور می‌دهند.

خدمات طراحی و ساخت رستوران ما می‌تواند یک فضای داخلی رستوران سفارشی و برجسته را در اختیار مشتریان ما قرار دهد تا از خوردن غذای خود نهایت لذت را ببرند.

 

کیفیت خدمات رستوران چیست؟

کیفیت خدمات به عناصر کلی تجربه مشتری اشاره دارد. این شامل خدمات مشتری، ظاهر و زیبایی رستوران و خدمات غذا می شود. کیفیت خدمات جایی است که تمام عناصر رستوران شما گرد هم می آیند تا بهترین تجربه ممکن را برای مشتری شما ارائه دهند.

 

مزایای بهبود کیفیت خدمات در رستوران

مشتریان در صنعت رستوران بسیار مهم هستند و کیفیت عالی خدمات باعث رضایت بیشتر مشتریان می شود. این مزایای بی شماری را ارائه می دهد.

کیفیت خدمات عالی همچنین می تواند راهی نسبتا کم هزینه برای موقعیت رستوران شما به عنوان یک تجربه برتر باشد. ویژگی هایی مانند ارائه خدمات عالی به مشتریان و زمان انتظار کم برای غذا به مشتریان شما کمک می کند تا رستوران شما را به عنوان بهترین رستوران انتخاب کنند.

 

چگونه یک رستوران را دسته بندی کنیم؟

رستوران ها می توانند تا حد زیادی از یک به رستوران دیگر متفاوت باشند. این که آیا یک نوع رستوران پتانسیل سودآوری را دارد یا خیر، بر اساس نتایج تحقیقات بازار تصمیم گیری و انتخاب می شود. بنابراین هنگام افتتاح یک رستوران با تمرکز بر غذاهای ارگانیک، ابتدا تحقیقات بازار انجام می دهیم و می بینیم که آیا جایی برای این نوع تاسیس در منطقه وجود دارد یا خیر.

جو: رستوران ها می توانند فضایی رسمی با تاکید بر ظرافت و آرامش داشته باشند، یا فضایی غیررسمی که در آن محیطی معمولی و آرام وجود دارد.

دکور: می تواند موضوعی باشد، مربوط به یک موضوع یا فرهنگ خاص، یا سنتی، متناسب با نوع رستوران

نوع غذای سرو شده: رستوران ها ممکن است در انواع غذاهای مختلف مانند پیتزا، کباب ، غذاهای خانگی ، غذا های سنتی و غیره تخصص داشته باشند.

نحوه سرو غذا: برخی از موسسات غذا را فقط در محل ارائه می دهند. دیگران، که دارای یک سیستم سفارش آنلاین مستقر هستند، ممکن است فقط با تحویل غذا ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر هم در محل و هم به صورت خارج از منزل ارائه می دهند.

مکان فیزیکی: رستوران‌ها می‌توانند به صورت مکان‌های مجازی، واحدهای سیار (کامیون مواد غذایی) یا واحدهای ثابت در ساختمان‌های خاص وجود داشته باشند.

نوع خدمات: بسته به نوع رستوران، خدمات می تواند توسط پیشخدمت در محل، سلف سرویس در محل و یا از طریق سفارش آنلاین ارائه شود.

مدل قیمت‌گذاری: برخی رستوران‌ها ممکن است از مدل قیمت‌گذاری مبتنی بر قیمت‌های پایین و گردش مالی بالای مشتری پیروی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر ارائه یک تجربه برتر با قیمت‌ های بالاتر تمرکز کنند.

ساعات کاری: انواع مختلف رستوران ها ممکن است ساعات کاری متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از کافه ها ممکن است فقط در صبح و بعد از ظهر باز باشند، در حالی که برخی از رستوران ها ممکن است فقط برای شام باز باشند. سایر مؤسسات، مانند برخی از رستوران ‌های فست فود، ممکن است در اواخر شب یا حتی در تمام ساعات شبانه روز باز باشند.

تفاوت بین انواع رستوران ها می تواند از محیط و دکور گرفته تا نوع غذا، نحوه سرو، مکان، نوع خدمات، مدل قیمت و ساعات کاری متفاوت باشد. درک این تفاوت ها کلید انتخاب مدل کسب و کار مناسب و برآورده کردن نیازهای گروه مشتری هدف شما است.

همانطور که به زودی خواهید فهمید، انواع مختلف رستوران ها نیز می توانند از نظر حاشیه سود، دشواری مدیریت، چالش های قانونی و میزان موفقیت کلی متفاوت باشند. به همین دلیل است که قبل از افتتاح کسب و کار رستوران خود، درک این تفاوت ها ضروری است.

      برای اطلاع بیشتر از  بهترین کترینگ تهیه غذای شرکتی و سازمانی در هروی و چای و قلیان و کافه با قلیان بر روی آن کلیک کنید.

چند نوع از محبوب ترین رستوران ها

با وجود تعداد زیادی رستوران مختلف در سرتاسر جهان، تنها چند نوع رستوران وجود دارد که ما به آنها مراجعه می کنیم. دلیل اینکه ما اینها را بر بقیه ترجیح می دهیم این است که جنبه خاصی از آنها برای ما جذاب است. نگاهی به انواع رستوران های محبوب بیندازید تا آنها را بهتر بشناسید.

 

آیا میدانستید؟

نوع رستوران بر اساس غذاهایی که سرو می شود، خدماتی که ارائه می شود و قیمت منو تعیین می شود.

از زمانی که بیشتر ما به یاد داریم غذا خوردن در رستوران ها بخشی از زندگی اجتماعی ما بوده است. دلایل غذا خوردن در رستوران ها آنقدر متنوع است که فهرست کردن آنها کار غیرممکنی است. با این حال، آن را به اختصار بیان می کنیم، آنگاه غذا خوردن در بیرون معمولاً نتیجه یک ضرورت یا نیاز به کشف یک بعد غذایی جدید است. در هر صورت، می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که این نوع رستوران است که شامل معماری، غذاهایی که سرو می‌کند، نحوه ارائه خدمات و بالاتر از همه، خدماتی است که ارائه می‌شود، که به تجربه فراموش‌نشدنی می‌افزاید.

نوع خدمات یک رستوران باعث می شود ما آن را دوست داشته باشیم یا از آن متنفر باشیم. تفاوت در نحوه ارائه خدمات ، فیزیکی و حسی که رستوران های غذاخوری ارائه می دهند، آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برای افزایش تجربه خود از غذاخوری، مهم است که بدانید انواع رستوران ها کدامند. به این ترتیب، دفعه بعد که تمایل به خوردن یک غذای لذیذ کردید، دقیقاً می ‌دانید کجا بروید، چه چیزی بخواهید و چگونه از آن به بهترین شکل ممکن لذت ببرید.

 

رستوران های فست فود

رستوران های فست فود دارای تنوع محدودی از اقلام غذایی در منوی خود هستند و آنها را با قیمت های مقرون به صرفه برای پاسخگویی به طیف وسیع تری از مشتریان عرضه می کنند. آنها همچنین شناخته شده اند که غذای خود را به سرعت سرو می کنند، معمولا بین 1 تا 3 دقیقه پس از ثبت سفارش طول می کشد. با چنین خدمات سریع، با نرخ های مقرون به صرفه، عجیب نیست که این نوع رستوران ها در سراسر جهان محبوب هستند.

 

کافه ها

این نوع رستوران نیاز به توضیح کمی دارد. همه ما با کافه ‌ها، جذابیت جذاب آن ‌ها و شاهد صحبت ‌ها و خاطراتی باورنکردنی که در آنجا ساخته ‌ایم آشنا هستیم. کافه نوعی رستوران است که هیچ سرویس میز ارائه نمی دهد. از مشتریان انتظار می رود که غذا را در پیشخوان سفارش دهند، هنگام سفارش پرداخت کنند و خودشان سرو کنند. این نوع رستوران احتمالاً ارزان‌ترین در این فهرست است، زیرا سرو غذا مزیت آن‌ها نیست، بلکه فقط قهوه و چند غذای خوش طعم است.

 

رستوران‌های معمولی برای غذاخوری

رستوران‌ های معمولی که به عنوان رستوران ‌های خانوادگی نیز شناخته می ‌شوند، تجربه غذا خوری نسبتاً مجلل و در عین حال مقرون به صرفه را برای خانواده ‌ها فراهم می ‌کنند. منوی این رستوران ها قیمت متوسطی دارد. آن ها می توانند چندین غذا سرو کنند یا می توانند در یک نوع غذا تخصص داشته باشند. این رستوران ها یک وعده غذایی کامل را با سرویس میز مناسب نیز سرو می کنند.

 

رستوران های بوفه

رستوران‌ های بوفه با توجه به مقدار غذایی که سرو می‌ کنند، رستوران ‌های مقرون به صرفه‌ ای هستند. با منوی ثابت با قیمت ثابت، این رستوران ها حداقل سرویس میز را ارائه می دهند یا بدون آن. این رستوران ‌ها برای میزبانی مهمانی‌ ها برای گروه‌ های بزرگ بسیار عالی هستند.

 

رستوران های ناهار خوری خوب

رستوران‌ های ناهار خوری عالی به مشتریان خود تجربه یک وعده غذایی کامل و مجلل و مناسب را ارائه می ‌دهند. این رستوران ‌ها سعی می ‌کنند فضایی باکلاس ایجاد کنند که از طعم بی ‌نظیر چه در دکور و چه در ساخت غذا صحبت می‌ کند. از ظروف، کارد و چنگال گرفته تا پیشخدمت ها، همه چیز از یک کد رفتاری و یکنواختی دقیق پیروی می کند. آن ها یا به صورت زنجیره ای عمل می کنند یا یک واحد عملیاتی برای حفظ انحصار دارند. آنها ممکن است غذاهای متعددی سرو کنند، اما با تخصص در یک نوع یا یک غذای خاص.

بنابراین، اینها تعدادی از انواع رستوران محبوبی بودند که در سراسر جهان دیده می شوند. این انواع گسترده دارای تغییرات و انواع فرعی بیشتری هستند. تغییرات جزئی وجود دارد، اما ایده کلی سرویس آرام باقی می ماند. آنچه واقعاً فراتر از نوع رستوران مهم است، تجربه ای است که به دست می آورید. علی ‌رغم تفاوت‌ ها در خدمات و نحوه عملکرد در ارائه بهترین خدمات و غذا به مشتریان ، نقطه مشترک برای همه رستوران ‌های سراسر جهان یکسان است.

 برای اطلاع از رزو میز و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در سایت ما عضو شوید یا با رستوران باران تماس بگیرید.

مجموعه رستوران و سفره خانه سنتی باران وقع در میدان هروی ، بلوار گلزار دارای فضایی بسیار زیبا تلفیقی از طرحهای سنتی و مدرن دارای سه طبقه که بصورت مجزا به سه قسمت به  ترتیب از طبقه دوم کافه و سفره خانه سنتی و طبقه اول رستوران شیک باران و طبقه همکف قسمت کترینگ و ارائه سرویس پذیرایی در منزل و یا مکان مد نظر مشتریان می باشد

تماس با ما

آرس و تلفن :

تهران_ میدان هروی _ بلوار گلزار _ بعد از کوچه 15 _ رستوران باران
تلفن : 02122527151